דובר צה"ל מבהיר ל'קול חי': "אף חייל דתי אמיתי – לא יחוייב להסיר את זקנו"

קובי פינקלר No Comments on דובר צה"ל מבהיר ל'קול חי': "אף חייל דתי אמיתי – לא יחוייב להסיר את זקנו"
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סוף לסאגת הזקנים בצה"ל? בהתייחסות ברורה מבהיר הבוקר (שני) דובר צה"ל תא"ל מוטי אלמוז בשיחה עם 'קול חי' כי "אף חייל ולוחם דתי אמיתי אשר מפקדיו מכירים את אורח חייו לא יחוייב להסיר את זקנו".

לדבריו של אלמוז, "בצבא יש נהלים ברורים שעל פי הם המפקד הוא המפקד לכל דבר וברור שאם חייל דתי שזהו אורח חייו מגדל זקן הוא לא יחויב בשום צורה ואופן להסיר את זקנו. דבר זה הובהר לכל המערכת".

הדברים מגיעים לאחר שהבוקר אמר שר החקלאות אורי אריאל למרדכי לביא ב'קול חי' כי דעתו האישית היא שלמרות הוראת צה"ל – "מי שזו אמונתו – שימשיך לגדל זקן, אני לא חושב שהחלופה היא ללכת לכלא, לא שמעתי שמישהו ילך על זה לכלא", אמר השר אריאל.

עוד הוסיף השר כי "מה שהיה זה מה שצריך להמשיך להיות, חייל שמבחינה דתית ואמונית מגדל זקן – צה"ל צריך לאפשר לו את זה, אני ממתין לתגובת שר הביטחון".

קודם לכן הלילה כתב דובר צה"ל אלמוז בעמוד הפייסבוק שלו כי "אי אפשר לגדל צבא ממושמע כשכולם מגדלים זקן", לדבריו, "אין רצון לפגוע ברגשותיו של אף חייל. חייל דתי, המבקש לגדל זקן יפנה למפקדיו וכך גם חייל שרוצה לגדל זקן מסיבות אחרות (אלפי חיילים פנו למפקדיהם בבקשות שאושרו על ידם)".

"מצד שני, אי אפשר לקיים צבא ממושמע כשכולם מגדלים זקן, ולכן קבענו כללים ברורים, כל חייל שרוצה לגדל זקן מסיבות דתיות או אישיות (ולא להתחמק מגילוח למסדר בוקר) יפנה למפקדיו והם יקשיבו, אנחנו נקשיב", כתב אלמוז הלילה.



0 תגובות